Warunki świadczenia usług

Właścicielem Sklepu Internetowego mieszczącego się na stronie www.aboart.pl jest Agata Borek ABOart z siedzibą przy ulicy Willowej 36, 59-700 Bolesławiec, wpisana do rejestru Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP 6121635806, REGON 160321409 (w dalszej części zwana „ABOart” lub „Sprzedający”)

Adres e-mail: sklep@aboart.pl
Rachunek bankowy Millenium: 51116022020000000562315579

SŁOWNIK POJĘĆ UŻYTYCH W NINIEJSZYM REGULAMINIE

Przedsiębiorca – podmiot prawa, prowadzący we własnym imieniu działalność gospodarczą, w tym ABOart
Kupujący – każdy podmiot składający Zamówienie w Sklepie internetowym (Konsument lub osoba nieposiadająca statusu Konsumenta).
Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej (w tym zawarcie umowy sprzedaży) niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (zwany w dalszej części także „Klientem”).
Reklamacja – tryb postępowania w razie wystąpienia wady sprzedanego towaru.
Rękojmia – tryb dochodzenia odpowiedzialności od przedsiębiorcy, który sprzedał towar Konsumentowi, w sytuacji ujawnienia się wady fizycznej lub prawnej.
Towar – przedmiot dostępny w sprzedaży w Sklepie internetowym.
Wada istotna – podstawa umożliwiająca skorzystanie przez Konsumenta określonych praw z tytułu rękojmi.
Dokument informacyjny – dokument dołączony do Towaru informujący Konsumenta o sposobie korzystania z towaru.
Sklep internetowy – serwis internetowy należący do ABOart, na którym nastąpiło złożenie zamówienia przez Kupującego.
Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego, zmierzające do zawarcia umowy sprzedaży Towarów na odległość za pośrednictwem Sklepu internetowego, określające co najmniej rodzaj i liczbę Towarów.

INFORMACJE OGÓLNE

1. Regulamin określa zasady zawarcia i wykonywania umowy sprzedaży Towarów znajdujących się na stronie Sklepu internetowego.
2. Do składania Zamówień w Sklepie internetowym, niezbędne jest posiadanie urządzeń pozwalających na dostęp do Internetu, poczty elektronicznej e-mail, jak również przeglądarki internetowej stron www.
3. Głównym przedmiotem świadczenia ABOart jest sprzedaż ceramiki użytkowej, dekoracyjnej oraz biżuterii ceramicznej.
4. Zawartość Sklepu internetowego nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego, a zatem złożenie przez Klienta zamówienia nie oznacza natychmiastowego zawarcia umowy.
5. Składane na stronie zamówienia na produkty prezentowane przez ABOart stanowią jedynie zaproszenie do składania ofert zakupu. Umowa sprzedaży jest zawierana z chwilą potwierdzenia zamówienia przez ABOart w formie wiadomości e-mail, wysłanej do Klienta. Do czasu otrzymania tego potwierdzenia, Klient jest uprawiony do anulowania zamówienia.
6. ABOart dokłada wszelkich starań, aby zdjęcia, opisy i dane techniczne umieszczonych Towarów, były jak to najbardziej możliwe, zgodne z rzeczywistością.
7. Producentem Towarów jest ABOart
8. Konsument może porozumieć się ze Sprzedającym, za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail: sklep@aboart.pl
9. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem, obowiązują przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w tym ustawa Kodeks cywilny oraz ustawa o prawach konsumenta.
10. Niniejszy regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Kupującego będącego Konsumentem, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami niniejszego regulaminu, a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, przyznającymi Konsumentom uprawnienia, pierwszeństwo mają te przepisy.

SPRZEDAŻ TOWARÓW

1. Wszystkie ceny Towarów, podane w Sklepie Internetowym są wartościami brutto, wyrażonymi w złotych polskich (PLN) i zawierają wszelkie podatki i daniny publiczne, w tym podatek od towarów i usług (VAT).
2. Oprócz ceny Towaru, Konsument pokrywa również koszty jego dostarczenia, na adres wskazany w złożonym zamówieniu.
3. Koszt dostawy jest doliczany do kwoty zamówienia.
4. Koszt dostawy kupionego przez Konsumenta Towaru uzależniony jest od wybranego przez Konsumenta sposobu dostawy.
5. ABOart akceptuje następujące formy płatności:
a) płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedającego (w tym przypadku, Konsument ponosi koszty możliwej opłaty bankowej lub pocztowej, za wykonanie dyspozycji przelewu),
b) płatność online za pośrednictwem Płatności PayU.
6. Jeżeli Konsument wybierze opcję płatności „przelew tradycyjny”, cenę Towaru powiększoną o koszt dostawy powinien zapłacić na rachunek bankowyABOart : Millenium 51116022020000000562315579, podając w tytule przelewu numer zamówienia.
7. Termin płatności w przypadku płatności przelewem na rachunek bankowy lub za pośrednictwem serwisu rozliczeniowego PayU S.A. – bezpośrednio po złożeniu zamówienia.

REALIZACJA ZAMÓWIENIA

1. ABOart przyjmuje zamówienia drogą elektroniczną z wykorzystaniem Sklepu internetowego przez 7 dni w tygodniu 24 h/dobę.
2. W celu złożenia Zamówienia poprzez Sklep internetowy, należy dodać wybrany Towar do koszyka, a następnie postępować zgodnie z dalszymi informacjami wyświetlanymi na stronie Sklepu internetowego.
4. Sprzedający jest obowiązany dostarczyć zamówiony i kupiony przez Konsumenta towar bez wad fizycznych i prawnych.
5. Zawarcie umowy z Klientem następuje z chwilą przyjęcia zamówienia przez Sprzedającego, o czym informuje on Klienta w terminie do 48 godzin od złożenia zamówienia.
6. Realizacja zamówienia płatnego przelewem lub za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych następuje po zawarciu umowy i zaksięgowaniu wpłaty Klienta na koncie Sprzedającego, jednak nie później niż 3 dni robocze po zaksięgowaniu tej wpłaty.
7. W sytuacji, w której z przyczyn obiektywnych i niezależnych od ABOart zamówionego Towaru nie będzie w magazynie, Klient zostanie niezwłocznie o tym fakcie poinformowany i będzie miał możliwość zmiany zamówionego Towaru na inny, wyrażenia zgody na dłuższy czas realizacji lub możliwość rezygnacji ze złożonego zamówienia, czego konsekwencją jest zwrot wszystkich wpłaconych środków pieniężnych.
8. Kupujący przy złożeniu zamówienia, w celu prawidłowego przebiegu transakcji, powinien podać numeru telefonu kontaktowego i adresu poczty elektronicznej e-mail, które będą konieczne do potwierdzenia złożonego zamówienia.
9. Podanie nieprawidłowych danych przez Kupującego może uniemożliwić realizację złożonego zamówienia, a w szczególności podanie przez Klienta błędnego adresu dostawy Towaru, może spowodować opóźnienie w jego dostawie.

WYSYŁKA TOWARU

1. Kupiony przez Konsumenta Towar dostarczany jest firmą kurierską na obszarze Polski na adres wskazany przez Klienta przy złożeniu zamówienia, jako adres dostawy. Możliwe jest także dostarczenie Towaru poprzez Paczkomaty InPost do wskazanego przez Konsumenta paczkomatu.
2. Wysyłka jest realizowana w terminie do 3 dni roboczych od zaksięgowania płatności na rachunku bankowym ABOart.

DOSTARCZENIE TOWARU

1. Dostarczenie Towaru do Konsumenta jest płatne, jego koszty ponosi Konsument.
2. Dostawa produktów jest realizowana w czasie określonym powyżej (do 3 dni roboczych) powiększonym o czas dostawy w sposób wybrany przez Konsumenta podczas składania zamówienia.
3. Kupujący jest zobowiązany do:
3.1. odbioru przesyłki zgodnie ze świadczeniem usługi przez wybranego dostawcę podczas składania zamówienia,
3.2. w przypadku wyboru opcji kuriera – weryfikacji przesyłki w obecności kuriera i w razie stwierdzenia uszkodzeń paczki lub produktu ABOart – sporządzenia protokołu odbioru,
3.3. w przypadku wyboru paczkomatu – weryfikacji przesyłki niezwłocznie po jej odebraniu i w razie stwierdzenia uszkodzeń-zgłoszenia uwag do paczki,
3.4. niezwłocznego poinformowania ABOart o stwierdzonych uszkodzeniach przesyłki.
4. W przypadku stwierdzenia przez Kupującego uszkodzenia przesyłki, ABOart zaleca sporządzenie protokołu szkody w obecności kuriera, który będzie zawierał dane odbiorcy i kuriera, jak również krótki opis wyglądu Towaru oraz niezwłoczne poinformowanie o tym Sprzedającego.
5. W przypadku, gdy Użytkownik nie sporządzi protokołu odbioru / zgłoszenia uwag do paczki, ABOart nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia.
6. W przypadku, gdy Użytkownik nie odbierze przesyłki od ABOart, zostanie ona zwrócona do ABOart, a ponowna jej wysyłka możliwa będzie wyłącznie po ponownym uiszczeniu płatności za przesyłkę.
7. Jeżeli Użytkownik nie uiści Płatności za ponowną przesyłkę, Zamówienie jest anulowane, a płatność za zamówione produkty, pomniejszona o koszt dostawy, jest zwracana Kupującemu w ciągu 14 dni na rachunek bankowy, z którego płatność została dokonana.
8. Anulowanie zamówienia stanowi jednocześnie odstąpienie od umowy sprzedaży przez ABOart z winy Kupującego.

ZWROTY i REKLAMACJE

1. Kupujący ma ustawowe prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży dokonanej na odległość w ciągu 14 dni od odbioru przesyłki bez podawania przyczyny.
2. Zwrot produktów jest możliwy wyłącznie w przypadku, gdy nie były one używane oraz nie noszą żadnych śladów uszkodzeń.
3. Aby skorzystać z prawa do zwrotu, Kupujący jest obowiązany poinformować ABOart na adres sklep@aboart.pl o odstąpieniu od umowy sprzedaży dokonanej na odległość oraz nadać przesyłkę zwrotną zawierającą zakupiony produkt na adres wysyłki:
3.1. Paczkomatem do paczkomatu Inpost w Bolesławcu ul. Łasicka 31, oznaczenie paczkomatu: BOL06M, z podaniem numeru telefonu: 508298704 oraz adresu emal: sklep@aboart.pl
3.2. Kurierem na adres: ABO art Agata Borek, ul. Willowa 36, 59-700 Bolesławiec, z podaniem numeru telefonu: 508298704 oraz adresu email: sklep@aboart.pl
3.3. Koszty zwrotu ponosi Kupujący.
3.4 Dokonanie zwrotu jest jednoznaczne z odstąpieniem od Umowy sprzedaży przez Kupującego.

REKLAMACJE

1. Każdy Użytkownik ma prawo do złożenia reklamacji w zakresie dotyczącym działania Serwisu oraz Usług.
2. Reklamację należy złożyć poprzez wysłanie wiadomości elektronicznej za pośrednictwem Formularza kontaktowego lub na adres email: sklep@aboart.pl
3. ABO art rozpatruje reklamację w ciągu 14 dni roboczych od jej otrzymania.
4. Reklamacja powinna zawierać imię i nazwisko Użytkownika, adres e-mail do udzielenia. odpowiedzi oraz szczegółowy opis sprawy.
5. Jeżeli do rozpatrzenia reklamacji będzie wymagane pozyskanie dodatkowych informacji od Użytkownika, czas jej rozpatrzenia zostanie odpowiednio wydłużony o czas oczekiwania na odpowiedź.
6. Odpowiedź na reklamację jest udzielana drogą e-mail na podany w reklamacji adres poczty elektronicznej.

RĘKOJMIA ORAZ ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA WADY PRODUKTU

1. ABOart ponosi odpowiedzialność względem Użytkownika za wadę fizyczną lub prawną produktu (rękojmia) na podstawie art. 556 i następnych Kodeksu Cywilnego.
2. ABOart zobowiązane jest dostarczyć Użytkownikowi zakupiony produkt bez wad.
3. Skorzystanie z rękojmi może zostać dokonane przez Użytkownika w sposób określony w niniejszym Regulaminie dla reklamacji wraz z odesłaniem produktu.
4. W przypadku uzasadnionego skorzystania z rękojmi ABOart ponosi koszty wysyłki produktu w wysokości wysyłki paczkomatem Inpost lub wysyłką kurierską.
5. Rękojmia przysługuje wyłącznie w przypadkach określonych w przepisach prawa, tj. gdy produkt posiadał wadę w momencie jego wysyłki.
6. ABO art odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia doręczenia produktu Użytkownikowi. Roszczenie o wymianę produktu na wolny od wad przedawnia się z upływem roku licząc od dnia stwierdzenia wady, jednak w przypadku Zamówienia złożonego przez Konsumenta – bieg terminu przedawnienia nie może zakończyć się przed upływem terminu, o którym mowa w zdaniu pierwszym.
7. Fotografie produktów ABOart zawarte w Serwisie są fotografiami każdego produktu oferowanego do nabycia osobno. Ponieważ produkty ABOart są rękodziełem, ich kształt lub barwa mogą delikatnie różnić się w obszarze powierzchni i nie jest to jego wadą.
8. W przypadku, gdy produkt posiada wadę uzasadniająca skorzystanie z rękojmi, jest on wymieniany na nowy lub Użytkownikowi zwracana jest kwota płatności.
9. Użytkownik może wybrać, czy oczekuje zwrotu Płatności, czy wymiany produktu na nowy, wolny od wad. W przypadku wyboru wymiany, wymiana jest realizowana na warunkach wspólnie uzgodnionych przez Strony. Z uwagi na fakt, że produkty są rękodziełem, nie jest możliwe określenie jednolitego czasu realizacji wymiany. Jeżeli wymiana nie jest możliwa lub czas lub sposób jej realizacji nie zostanie zaakceptowany przez Użytkownika, następuje zwrot Płatności.
10. Zwrot Płatności jest dokonywany w ciągu 14 dni na rachunek bankowy, z którego Płatność została dokonana.